Ficatul este cel mai mare organ intern al corpului uman, după piele. Greutatea acestuia se ridică la 1,5 kilograme la adulți. Printre cele mai importante funcții ale ficatului este de a transforma substanțele nutritive în resurse de energie. Mai mult, ficatul are și un rol important în detoxificare a organismului, curăță sângele de toxine, metale grele, virusuri, paraziți etc. De asemenea, depozitează unele vitamine, fierul, glucoza și distruge celulele roșii îmbătrânite și produce substanțele necesare pentru coagularea sângelui. Ficatul este considerat un „organ tăcut”, care nu produce simptome evidente și nu doare. Sunt mai mulți factori care dăunează metabolismul ficatului. Cel mai nociv pentru acest organ este zahărul rafinat, mai nociv chiar decât alcoolul. Ficatul sintetizează mai greu o băutură carbogazoasă de pildă, decât o bere. De asemenea, funcțiile hepatice pot fi afectate de grăsimi, fumat, stres și lipsa odihnei. Un mod de viață nesănătos poate suprasolicita acest organ și perturba procesul de eliminare a toxinelor din organism. Din această cauză, pot apărea boli cardiovasculare, dureri de cap, oboseală cronică, probleme digestive, obezitate, alergii și alte disfuncții și afecțiuni. Dacă vrei să-ți păstrezi ficatul sănătos, alimentează-te corect. Printre produsele benefice pentru această glandă sunt:

Usturoiul

Este foarte bun pentru curățarea ficatului. Usturoiul activează enzimele din acest organ, care ajută la eliminarea toxinelor. De asemenea, alicina din usturoi, care îi oferă mirosul înțepător, precum și seleniul, ajută la protejarea ficatului de efectele substanțelor nocive și previne distrugerea lui. Usturoiul reduce nivelul colesterolului, care poate suprasolicita ficatul. Pentru o viață sănătoasă, consumă doar usturoi proaspăt, în loc de cel procesat sau pudră. Încearcă să mănânci doi-trei căței de usturoi zilnic.

Grepfrutul

Fiind o sursă importantă de vitamina C, pectină și antioxidanți, grepfrutul este un ajutor eficient pentru ficat în procesul de curățare a organismului. Conține glutation, un antioxidant puternic ce neutralizează radicalii liberi și detoxifică ficatul, inclusiv de metalele grele. De asemenea, naringenina din grepfrut, un flavonoid, ajută la prelucrarea grăsimilor. De aceea, bea un pahar de suc proaspăt stors de suc de grepfrut sau mănâncă un fruct în fiecare zi. Dacă iei anumite medicamente, consultă medicul înainte de consuma fructul, întrucât acesta poate interacționa cu unele substanțe active.

Sfecla

Această legumă este bogată în flavonoide și beta-caroten, care stimulează și îmbunătățește funcționarea ficatului. Mai mult, sfecla ajută la curățarea sângelui. Pentru a beneficia de aceste proprietăți, încercă să consumi cât mai multă sfeclă proaspătă. Poți să bei suc, în combinație cu morcov și măr sau optează pentru salate în care să adăugați această legumă.

Lămâia

Ajută la curățarea ficatului, în mare parte datorită antioxidantului puternic numit D-limonen, care activează enzimele necesare pentru detoxificare. Mai mult, conținutul ridicat de vitamina C ajută ficatul să producă mai multe enzime care ajută la digestie. De asemenea, lămâile stimulează ficatul să absoarbă mai bine mineralele.

Ceaiul verde

Consumul regulat de ceai verde ajută organismul să scape de toxine și depozitul de grăsimi, precum și să se hidrateze eficient. Un studiu din 2012 a scos la iveală faptul că ceaiul verde ajută ficatul la stimularea catabolismului lipidelor. Asta previne acumularea grăsimilor de ficat. De asemenea, această băutură sănătoasă protejează ficatul de efectele dăunătoare ale substanțelor toxice din alcool. Totuși, ceaiul verde nu trebuie consumat în exces, pentru că efectele pot fi adverse. Două-trei cești pe zi sunt suficiente.

Avocado

Avocado este bogat în glutation, un compus necesar ficatului pentru a scăpa organismul de toxine. De asemenea, conținutul ridicat de grăsimi monosaturate ajută la reducerea nivelului colesterolului „rău” în sânge și îl crește pe cel „bun”. Ficatul prelucrează foarte ușor colesterolul „bun”. Avocado conține multe minerale, vitamine și alte substanțe nutritive care ajută ficatul să metabolizeze grăsimile.

Merele

Un măr consumat în fiecare zi este secretul unei vieți sănătoase. Aceste fructe sunt o sursă bună de pectină, o fibră solubilă care ajută la eliminarea toxinelor din tractul digestiv și a colesterolului „rău” din sânge, prevenind suprasolicitarea ficatului. Merele conțin acid malic, o substanță nutritivă care ajută eficient la detoxificare.

Nucile

Aminoacidul L-arginină conținut în nuci contribuie la curățarea organismului. La fel, acestea sunt bogate în glutation și acizi grași Omega-3, care ajută ficatul să își îndeplinească funcțiile cu brio. Polifenolii din nuci previn deteriorarea ficatului.

Broccoli

Această legumă conține o cantitate importantă de glucozinolat, care ajută la eliminarea substanțelor cancerigene din organism. Pentru că este bogat în fibre, broccoli este foarte bun pentru digestie, iar vitamina E este un antioxidant important necesar ficatului pentru a funcționa normal.

Totuși, pentru a menține ficatul sănătos este nevoie de o dietă echilibrată. Consumă cu moderație produse de origine animală, renunță la alcool și țigări, scade cantitatea de zahăr rafinat, nu bea cafea în exces și încearcă să elimini mâncarea procesată din viața ta.

Sursa: top10homeremedies.com

 

 

Comenteaza

Share This: