Dacă vrei să-ți reglezi greutatea sau să slăbești, să-ți potolești pofta de mâncare, inclusiv cea de dulce, dar în același timp să fii sănătos și energic, semințele de chia sunt răspunsul. Pe deasupra, acestea conțin mai mult Omega-3 decât somonul și un conținut impresionat de calciu, de cinci ori mai mare decât cel care se găsește în lactate.

Chia este o sămânță comestibilă, care provine de la planta Salvia hispanica, înrudită cu menta, cultivată în Mexic și nu numai. Denumirea de „chia” provine din limba mayașilor și înseamnă „putere”. Semințele sunt asemănătoare cu cele de mac și se găsesc în magazinele naturiste, dar și în supermarketuri. Un lucru minunat este că aceste semințe au o aromă foarte slabă. Unii oameni susțin că acestea nu au niciun gust, alții spun însă că ar avea o ușoară aromă de alune sau nuci. Datorită acestui fapt, pot fi adăugate în orice fel de mâncare și în băuturi, fără a te îngrijora că pot schimba gustul preparatului. Potrivit nutriționiștilor, doza zilnică recomandată este de două lingurițe pe zi sau 30 de grame.

Semințele de chia mai conțin calciu, fosfor și magneziu. Cantitatea de calciu conținută în acestea este de cinci ori mai mare decât cea care se găsește în lactate. Acest element este foarte important pentru sănătatea oaselor.

De asemenea, aceste semințe conțin de două ori mai multe proteine decât orice alte boabe, semințe etc., fapt pentru care scad pofta de mâncare. Cei care consumă puține produse de proveniență animală sau deloc, pot opta pentru semințele de chia.

Totodată, sunt pline de fibre, te ajută să-ți păstrezi senzația de sațietate și îți reglează apetitul. Tot în ele găsești de trei ori mai mulți antioxidanți decât afinele și de trei ori mai mult fier decât spanacul.

În plus, semințele de chia ajută la detoxificarea organismului, funcționând precum un aspirator care atrage numeroase vitamine și minerale benefice, dar și care aspiră toate substanțele nocive din organism, ajutând la curățarea completă a sistemului digestiv.

Aceste mici semințe mai conțin triptofan, o substanță care determină creșterea nivelului de melatonină și serotonină, hormoni ai bunei dispoziții și fericirii. Acestea te vor ajuta să ai și un somn odihnitor. Triptofanul se mai găsește în carnea de curcan, dar semințele de chia conțin o cantitate dublă.

Pe lângă toate beneficiile, aceste semințe au rol protector. Și anume, te protejează de factorii nocivi ai mediului înconjurător cum ar fi: poluarea, alcoolul, fumul de țigară, razele ultraviolete etc.

Datorită faptului că sunt bogate în atâtea elemente, semințele de chia îmbunătățesc metabolismul organismului. Totodată, acestea ameliorează anumiți indicatori din sânge, care pot scade riscul bolilor de inimă și a diabetului de tip II.

Atenție însă, nutriționiștii mai susțin că beneficiile incredibile ale semințelor de chia au efectul scontat, numai în cazul în care este respectat un stil de viață sănătos, ce cuprinde un regim alimentar sănătos, mișcare, odihnă, gândire pozitivă și dezvoltare spirituală. Aceste sfaturi sunt valabile când ne referim la majoritatea alimentelor. Nu există niciun aliment minune care să rezolve, pe cale ușoară și rapidă, toate problemele de sănătate sau să vindece.

Comenteaza

Share This: