Sfecla roșie este o legumă miraculoasă și o sursă excelentă de vitamine, minerale, antioxidanți și fibre necesare pentru organism. Poate fi consumată crudă, în salate, coaptă, fiartă, în supe, ciorbe sau chiar puteți face suc. Mai exact, sfecla roșie este bogată în potasiu, magneziu, fier, vitaminele B6, A și C. Încă din cele mai vechi timpuri era utilizată în scopuri medicinale, fiind bună pentru ficat și inimă, deoarece scade colesterolul și te apără de cancer și de obezitate.

Te ferește și tratează cancerul. Este una dintre cele mai eficiente legume în lupta cu diverse boli grave. Sfecla este de un roșu intens, conferit de o substanță numită betaină, care previne și chiar contribuie la tratarea cancerului, în special al celui de colon. Această substanță are efecte benefice antioxidante, antiinflamatorii și de detoxificare. Concentrația mare de betaină face din această legumă un adevărat miracol în lupta împotriva cancerului. Pentru a păstra acest ingredient-minune în sfeclă trebuie să o fierbeți maximum 15 minute și să o coaceți cel mult o oră. În acest scop este foarte benefic și sucul de sfeclă proaspăt stors, mai ales în combinație cu morcov, măr și țelină. Pentru că este bogată în fibre insolubile, flavonoide și antioxidanți, această legumă este eficientă, în special, în combaterea leucemiei, a cancerului pulmonar și a celui gastric.

Previne infarctul și reglează tensiunea arterială. Sfecla roșie conține nitrați, care au proprietatea de a se transforma în oxid nitric, o moleculă care relaxează arterele, ceea ce duce la dilatarea acestora și, prin urmare, scade tensiunea arterială. Datorită acestui proces, consumul de sfeclă poate preveni apariția unui infarct miocardic. De asemenea, consumarea acestei legume menține în limite normale nivelul colesterolului din sânge.

 

O minte sănătoasă. Odată cu vârsta, are de suferit și sănătatea cognitivă. Exista o serie de boli precum demența sau Alzheimer, care apar ca urmare a afectării creierului. Anii ne fură și din memorie. Sfecla roșie este foarte eficientă în prevenirea acestor probleme. Consumul acestei legume crește fluxul sangvin spre creier, iar acest lucru ne menține mintea sănătoasă.

Ajutor pentru ficat. Din cele mai vechi timpuri, sfecla a fost utilizată pentru a ajuta și proteja ficatul. Componentele din această legumă contribuie la detoxificarea ficatului și îl ajută să distrugă grăsimile depozitate. De asemenea, substanțele care se găsesc în sfeclă au proprietatea de a activa niște enzime antioxidante, care protejează organismul de efectele nocive ale radicalilor liberi.

Bună pentru imunitate. Ca orice produs bogat în vitamine și antioxidanți, sfecla este indicată pentru a proteja organismul de virusuri și infecții. Această legumă stimulează imunitatea, pentru că îmbunătățește oxigenarea celulelor și ajută la producerea globulelor roșii. Conține o cantitate importantă de acid folic, de aceea este recomandată femeilor gravide.

Întărește oasele. Consumul de sfeclă roșie este foarte indicat pentru oase și dinți. Conține siliciu, care este necesar pentru utilizarea potrivită a calciului, esențial pentru schelet. Mai este bogată și în alte minerale și vitamine, care sunt importante pentru oase puternice și sănătoase.

Reglează zahărul în sânge. Sfecla roșie poate stabiliza nivelul glucozei în sânge, iar consumul sucului proaspăt stors de către pacienții diabetici de cel puțin trei ori pe săptămână va stabiliza conținutul de zahăr din organism. Se datorează fibrelor solubile conținute în această legumă.

Controlul greutății. Puține calorii, zero grăsimi și foarte multe fibre. Toate acestea fac din sfeclă un aliat important pentru cei care vor să scape de kilogramele în plus sau să-și mențină greutatea în limitele normale. Ține foarte bine de foame și poate fi consumată în fiecare zi, fără grijă.

Pentru frumusețe. Sfecla roșie asigură organismul cu nutrienți importanți care ajută și la sănătatea și frumusețea pielii. Mai mult, aceasta contribuie la detoxificarea sângelui, ceea ce poate reduce acneea. Pentru că este bogată în antioxidanți, sfecla roșie este bună și pentru menținerea tinereții tenului.

Sursa:

  • medicalnewstoday.com
  • bbcgoodfood.com

 

Comenteaza

Share This: