Programare ONLINE 👇

Bine de știut

A purta sau a nu purta – aceasta este întrebarea.
Beneficiile și riscurile purtării sutienului.

O dată cu debutul pandemiei de coronavirus în 2019, a carantinei și lucrului de acasă (regim on-line), în rețele de socializare au izbucnit mărturiile femeilor despre comfortul resemțit odată cu dispariția obligațiunii de a purta sutien în fiecare zi. 

Însă, deja, secole întregi sutienul este accesoriul mitic, întruchiparea senzualității femenine, iar trend-ul fierbinte 2022 este introducerea sutienului în „ensemble-urile„ purtate zilnic. 

Să cercetăm puțin acest subiect. Care ar fi beneficiile pentru sănptate a mișcării ”Bra-less” – renunțarea la purtarea sutienului? Există oare unele aspecte negative, situații cînd nu este recomandabil și care sunt situațiile cînd purtarea sutienului este obligatorie?

Aspectul Sănătății Coloanei Vertebrale

Unele studii recente estimează că, mai mult de 80% dintre femei poartă dimensiunea greșită a sutienului. Pentru a înrăutăți lucrurile, 70% dintre noi poartă sutiene prea mici, în timp ce 10% poartă sutiene prea mari. 

În plus, potrivit Institutului de Osteopatie (Marea Britanie), există dovezi că dimensiunile mai mari ale sânilor sau alegerea incorectă a cupei, pot fi un factor care contribuie la modificările posturii dumneavoastră, care la rândul său poate duce la dureri musculare, dureri de spate și chiar schimbări (uneori ireversibile) în structura coloanei vertebrale.

Depinde de tipul de sutien pe care îl purtați (un sutien de zi cu zi, un sutien sport etc.) și de constituția femeii. Există, de asemenea, o multitudine de factori care pot contribui la durerea de spate a unei femei. De exemplu, unele femei se simt mai puțin confortabil în ceea ce ține de formele lor, prin consecință, acestea au tendița să-și arcuiască umerii/spatele, ceea ce va avea un efect mare asupra mușchii spatelui, prin urmare și asupra posturei.

Este mai benefic să purtăm sutiene ”sport„ în loc de sutiene design (din dantelă)?

Nu neapărat. Sutienele sport pot oferi adesea prea mult sprijin și pot împiedica funcționarea corectă a cutiei toracice, slăbind astfel mușchii spatelui și suprasolicitând ligamentele mamare. Cu toate acestea, dacă faceți exerciții fizice regulate, este important să aveți un anumit sprijin, altfel riscul dvs. de a deteriora structura internă a sânului. Când nu purtați sutien în timpul unui antrenament, spatele, mușchii gâtului și trapezoidul (cel mai mare mușchi a spatelui) vor trebui, de asemenea, să lucreze mult mai mult pentru a vă echilibra greutatea.

La fel ca și în alte domenii – varietatea este importantă atunci când vine vorba de purtarea unui sutien. Ar trebui să monitorizați cum vă simțiți și să sincronizați modelul de sutien cu activitățile dumnevoastre. 

Sunt oare sutienele doar un accesoriu frumos?

Categoric NU. Funcția principală a sutienului este  susținerea greutății și structurii sânului. Rolul principal în exercitarea acestei funcții îi revine curelei din spate. Însă să nu trecem cu vederea și importanța curelușelor de pe umeri. De exemplu, purtarea unui sutien fără bretele, este estetic dar practic inutil în ceea ce ține de susținerea greutății sanilor. 

Ar trebui să purtăm un sutien în timp ce stăm pentru perioade prelungite de timp acasă sau pe timp de vacanță?

Un sân poate cântări mai mult decât un kilogram atunci când sunteți o cupă D sau mai sus. Presiunea asupra întregului corp este imensă, în special pentru spate. Amintiți-vă că sânii sunt alcătuiți din țesut adipos și glandular și este susținut doar de ligamente și piele. Femeile cu sani mici – pot să-și permită privilegiul de a petrece mai mult timp fără sutien. 

Dacă vă simțiți inconfortabil în sutienul dumnevoastră, cel mai probabil problema constă în modelul ales incorect. Poate că nu purtați dimensiunea potrivită sau calitatea sutienului nu este suficient de bună pentru a vă oferi tot sprijinul și confortul de care aveți nevoie.

Când purtați un sutien bine montat și texturat, ar trebui să vă simțiți mai ușor, mai încrezută în sine și aproape să uitați că purtați unul. 

Dacă totuși Vă tentează mișcarea ”Bra-less” dar aveți o cupă B și mai mare, Vă sfătuim să optați pentru un sutien sport sau – în mod ideal – modelul ”T-shirt” – sunt foarte confortabile și legere.

Ar trebui să ne măsurăm înainte de a procura un sutien?

Sânul evoluează de-a lungul vieții. Este întotdeauna binevenit să mergeți la un magazin specializat de lenjerie pentru a lua măsurile din nou o dată la 2-3 ani. 

Este important să ne amintim că, investiția într-un sutien bun înseamnă investiție în confortul și sănătatea D-voastră.

Care sunt beneficiile pentru sănătate a purtării sutienului?

Dacă o bandă de sutien se potrivește corect și este fermă, greutatea bustului va fi distribuită corect, ceea ce înseamnă că grupurile musculare majore din spate, gât și umeri vor fi supuse la 0 presiune. Unele femei susțin că, un sutien corect le dă impresia că respiră mai ușoar, deoarece un sutien ales corect – va ridica bustul de pe cutia toracică. În plus, există și efectul evident că un sutien care Vă prinde bine contribuie la creșterea stimei de sine și încrederii în corpul său, în posibilitățile sale.

Ar trebui să purtăm un sutien 24/7 sau este benefic să facem o pauză?

Nu vă recomandăm să purtați sutienul toată ziua și toată noaptea. Cu toate acestea, dacă aveți sani cu o cupă D (de exemplu) și simțiți nevoia de un suport și în timpul somnului – puteți dormi liniștită purtîn sutien.

Este adevărat că „Bra-less” poate fi cauza „căderii„/”lăsării„ în jos a sânilor?

Nu există dovezi științifice că lăsarea sânilor este cauzată de faptul că nu aveți deprinderea să purtați sutien. În schimb, există o mulțime de factori biologici și genetici care cresc (sau scad) probabilitatea de ”cădere” a sânilor. Cu toate acestea, vă recomandăm (insistent) să purtați un sutien sport în timpul sportului, deoarece efectuarea antrenamentului ”bra-less„ poate duce deteriorarea ligamentelor mamare. 

Și la final, ce reprezintă ”sutienul ideal”?

Există 6 factori/criterii de care ar trebui să ținem cont cînd procurăm un sutien:

  • Banda din spate – 80% din suport vine de la banda din spate, prin urmare, acest lucru trebuie să se simtă ferm dar nu prea strâns.
  • Banda (subțire, inferioară) din față – trebuie să fie mai departe de țesutul mamar dar să se sprigine pe coaste.
  • Cupele – acestea ar trebui să cuprindă întregul bust, asigurându-ne că au un contact destul de etanș cu pielea sânilor.
  • Curelușele – doar 10% din suportul unui sutien este asigurat de curelușe. Acestea ar trebui să stea confortabil pe umeri, să nu se înfigă adînc în piele, dar și să nu alunece. O regulă generală este că ar trebui să fiți capabilă să introduceți (ușor) 2 degete sub fiecare curelușă.
  • Podul – Podul sutienului (partea centrală din față) ar trebui să stea în mod ideal plat pe corp.
  • Confortul – a se simți bine este cel mai important factor. 

Medic Rezident Vizir Dana

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.