Programare consultație ONLINE 👇

ActualBine de știutPsiholog

Cum facem față atacului de panică

Cu siguranță astăzi auzi tot mai des cuvântul PANICĂ. Ultimii ani acest cuvânt ia amploare tot mai mare și nu este deloc straniu acest fenomen în circumstanțele în care trăim. Frica, stresul, mass-media au o influență directă în apariția atacului de panică. Ce putem face ? Cum să prevenim ? Iar odată ce a apărut, cum procedăm ?

Atacul de panică reprezintă o tulburare de anxietate, ce se manifestă prin crize de panică intense, neașteptate, ce pot surveni în orice timp al anului, indiferent de oră.

Din cauza că frica și anxietatea sunt asemănătoare cu atacul de panică, totuși manifestările lor diferă.
Dacă frica și anxietatea pot fi reacții normale la unele situații stresante, atunci atacul de panică este mult mai intens și poate să apară fără o cauză stabilită.

Ce simt pacienții în timpul atacului de panică ?

  • Respirație accelerată
  • Durere în regiunea pieptului
  • Senzație că inima sare din piept
  • Senzație de amețeală
  • Transpirație
  • Slăbiciune

Care sunt cauzele atacului de panică ?

Tulburarea de panică nu are cauze bine stabilite, dar se cunosc factorii ce pot contribui la apariția crizei de panică:

  • Cel mai frecvent, atacurile de panică survin între 18 și 35 de ani;
  • Femeile sunt supuse de două ori mai des de a avea un atac de panică, decât bărbații;
  • Prezența la membrilor de familie a tulburărilor de panică , crește riscul;
  • Suportarea unui eveniment traumatic fizic sau psihologic la fel crește riscul;

Putem trata tulburarea de panică?

Da! Adresarea la medicul specialist și indicarea psihoterapiei sau a medicamentelor poate îmbunătăți considerabil sănătatea omului și integrarea acestuia în societate.

Terapia cognitiv-comportamentală (TCC) este o metodă de tratament psihoterapeutic, foarte eficientă pentru problemele legate de tulburare de panică, anxietate, depresie, tulburări de alimentație.

Cum putem să ne ajutăm singuri pe noi în timpul atacului de panică?

  • Reduce nivelul de stres
  • Focusează-te pe prezent
  • Practică exercițiile fizice
  • Respiră adânc
  • Practică meditația
  • Reamintește-ți că va trece !

Autor: Zoe Botnar

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.