Programare ONLINE 👇

Bine de știutToate

Există oare poziții corecte pentru somn?

Probabil că aveți o poziție preferată de dormit dar este posibil să existe necesitatea să o schimbați din când în când. Acest fapt depinde dacă sunteți femeie însărcinată sau dacă aveți anumite probleme de sănătate. În aceste cazuri, descoperirea poziției corecte de dormit poate face o mare diferență în modul în care Vă simțiți când Vă treziți și nivelul de energie pe parcursul întregii zile. Să cercetăm care ar fi cea mai bună poziție de dormit anume pentru dvs.
Dormitul în poziții greșite poate provoca sau agrava durerile de gât/ de spate. De asemenea, poate obstrucționa căile respiratorii către plămâni, ceea ce ar putea duce la probleme precum apneea obstructivă în somn. Unele cercetări sugerează chiar că poziția greșită de dormit poate face ca toxinele să se filtreze mai lent.

Poziția în decubit dorsal

Când o persoană stă întinsă pe spate, se numește poziția în decubit dorsal pentru dormit. Picioarele sunt de obicei întinse într-o poziție neutră.
Pro
Dacă puteți respira bine în timpul somnului, aceasta poate fi cea mai bună poziție de somn. Corpul primește un sprijin bun de la saltea. Cu o pernă sau o pernă de susținere plasată la genunchi, acest lucru poate reduce presiunea asupra spatelui și orice durere musculară sau articulară.
Cu picioarele ridicate deasupra inimii, acest lucru poate ameliora edemul (umflarea) picioarelor și gleznelor și poate reduce impactul insuficienței cardiace congestive. Aceasta este, de asemenea, poziția de dormit preferată pentru sugari pentru a reduce riscul de sindrom de moarte subită a sugarului.
Contra
Cei care au dificultăți de respirație când dorm pot descoperi că starea întinsă pe spate agravează acest lucru. De asemenea, poate provoca sforăitul să fie mai puternic.
Blocajele nasului și respirația gurii pot permite maxilarului inferior și limbii să se miște mai ușor înapoi și să obstrucționeze căile respiratorii. Acest lucru poate duce la apnee în somn, pauze în respirație în timpul somnului.
Multe probleme de sănătate se pot agrava din cauza apneei în somn în această poziție.

Acestea includ:

  •  Urinarea noaptea (nicturie)
  •  Scrâșnirea sau strângerea dinților (bruxism)
  •  Arsuri la stomac/boala de reflux gastroesofagian (GERD)
  •  Tensiune arterială crescută
  •  Diabet
  •  Risc de insuficiență cardiacă

Dormitul pe stînga / poziția laterală

Pro
Majoritatea oamenilor care dorm în această poziție evită problemele somnului în decubit dorsal, iar respirația lor ar putea fi mai bună. Este o alegere bună pentru limitarea efectelor sforăitului și apneei în somn.
Dacă un umăr sau un șold drept provoacă durere, această poziție se poate simți mai bine.
O persoană care este însărcinată poate pune o pernă sub stomac sau între genunchi și poate descoperi că această poziție ușurează durerile de spate și orice presiune asupra vezicii urinare.

Contra
Poziția laterală stângă nu este pentru toată lumea. Când dormi pe stânga, organele din piept se pot deplasa cu gravitația. Plămânii pot cântări foarte mult pe inimă.
Această presiune crescută poate afecta funcția inimii, adăugând la tulpina inimii în insuficiența cardiacă. Acest lucru poate însemna, la rândul său, că rinichii cresc producția, determinând mai multe călătorii pentru a se ridica și a urina în timpul nopții.
Presiunea asupra nervilor din brațul sau piciorul stâng poate cauza alte probleme. Dormitul în această poziție poate contribui la dureri de umăr, spate și șold pe termen lung.

Dormitul pe partea dreaptă

Pro
Ca și în cazul somnului lateral stâng, dormitul pe partea dreaptă evită problemele somnului în decubit dorsal. Dacă un șold sau o altă articulație din partea stângă provoacă durere, aceasta o poate ameliora.
Contra
Cu gravitația deplasând organele interne spre dreapta, plămânul drept este cel care poate simți presiune. Acest lucru va reduce capacitatea plămânilor de a se umple cu aer, iar acest volum mai mic poate cauza probleme. Nivelurile scăzute de oxigen și presiunea asupra sistemului cardiovascular pot afecta persoanele cu probleme de sănătate asociate.
Presiunea asupra nervilor brațului sau piciorului drept poate duce la leziuni de compresie sau neuropatie. Ca și în cazul somnului lateral stâng, somnul pe termen lung pe partea dreaptă poate provoca dureri de umăr, partea inferioară a spatelui și șold drept.

Dormitul pe burtă

Întinsul pe burtă este cel mai puțin obișnuit mod de a dormi.
Pro
Există și beneficii de confort. Dacă salteaua sau altă suprafață nu este cu adevărat ideală, atunci întinderea pe piept, pe stomac și în părțile „mai moi” ale corpului poate compensa acest lucru.
Apropierea brațelor de corp poate oferi confort psihologic și poate conserva căldura. Somnul predispus poate fi, de asemenea, mai bun pentru ameliorarea durerilor musculare și articulare cronice.

Contra
Dormitul pe burtă poate duce la dureri de gât. De asemenea, poate pune o oarecare presiune asupra umerilor și mușchilor din spate. Presiunea asupra nervilor din brațe sau mâini poate duce la probleme.
Poate fi mai greu să respiri cu greutatea corpului apăsând asupra plămânilor și limitând mișcarea cutiei toracice și a diafragmei, care se află chiar sub plămâni.

Dormitul cu toracele ridicat

Paturile reglabile, inclusiv saltele specializate, pot ridica capul deasupra corpului în timpul somnului. Puteți, de asemenea, utiliza perne specializate.

Pro
Ridicarea capului în timpul somnului previne colapsul căilor respiratorii, iar acest lucru poate diminua riscul de sforăit și problemele asociate cu apneea în somn. Este o poziție indicată pentru persoanele ce suferă de Boala de Reflux (jigăraie în popor).

Contra : Nu este o poziție foarte comodă.
Medic Rezident Vizir Dana

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.