Programare ONLINE 👇

ActualBine de știutNeurologToate

Somnul

Somnul este un ciclu de odihnă al organismului, marcat de absența stării de veghe și de conștientizarea redusă a mediului înconjurător. În timpul somnului au loc vise și schimbări în activitatea creierului. La fel ca și mâncarea și apa, somnul este esențial pentru supraviețuire.

Există o serie de afecțiuni neurologice care interferează cu această funcție, dintre care:

  • Hipersomnia sistemului nervos central
  • Apneea centrală în somn
  • Tulburări de ritm circadian
  • Insomnie familială fatală
  • Narcolepsie
  • Parasomnii
  • Tulburare de comportament în somn REM

Sfaturi utile pentru un somn calitativ:

#tips 1 Fundația Națională pentru somn recomandă adulților 7-9 ore de somn și 14-17 ore pentru nou-născuți pentru a facilita creșterea și dezvoltarea substanțială.

#tips 2 Deconectează telefonul cel puțin cu o oră înainte de culcare.

Producția de  melatonină, un hormon care reglează ciclurile  de somn, începe să crească în timpul serii și crește odată cu întunericul.

#tips 3 Faceți o baie sau un duș cald.

#tips 4 Limitați consumul de alimente și lichide cu cel puțin 1 oră înainte de culcare.

Autor: Zoe Botnar

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.