Programare consultație ONLINE 👇

Mama și copilulNutriționistToate

Obezitatea la copii

👩🏻‍⚕️Prevenirea supraponderii și obezității la copii este o problema de actualitate care îngrijorează mulți părinți. Adevărul trist este că un copil cu obezitate este practic “condamnat” să fie obez și în adolescență și la viața adultă.Alimentația dezechilibrată și lipsită de nutrienți, lipsa activității fizice și prea puține ore de somn adecvate vârstei, sunt factori care pot influența starea de sănătate a copiilor, și cresc riscul de acumulare a unor kilograme în plus față de “normal”.

👨‍👩‍👧Greutatea normală, sănătoasă a copiilor se datorează în primul rând implicării părinților. Aceștia au un rol primordial în stabilirea și modelarea principiilor stilului de viață sănătos al copilului. Vorbim despre comportamente alimentare, dietă, activitate fizică și somn.

👩🏻‍⚕️Copiii nu trebuie supuși dietelor alimentare cu aport caloric scăzut. Astfel de diete au de obicei un aport de de macro și micronutrienți sub nivelul corespunzator vârstei. În consecință pot dăuna dezvoltării normale și armonioase a copiilor. Spre deosebire de copiii care se alimentează echilibrat, cei care urmează anumite “diete” să aibă o stimă de sine mai redusă, un risc mai mare de tulburări de alimentație și chiar pot ajunge să cântarească mai mult.

👩🏻‍⚕️Vă prezint câteva strategii simple pentru adoptarea unui stil de viață sănătos pentru a preveni supraponderea și obezitatea la copii:
🤸Copiii au nevoie de cel puțin 60 de minute de activitate fizică zilnică. Nu neapărat această recomandare să fie atinsă prin sporturi, copii pot fi activi și jucându-se jocurile preferate (de preferat în aer liber);
🍳Micul dejun nu trebuie sa lipsească din meniul zilnic al copiilor, indiferent de cât de simplu este: ou fiert cu pâine integrală unsă cu puțin unt și 1 măr tăiat felii, sau terci de ovăz pe lapte cu banană;
🥗Oferiți copiilor zilnic o diversitate cât mai mare de fructe și legume cât mai colorate. Evitați însă sucurile, fie ele și 100% naturale sau proaspăt stoarse;
🍭Nu interziceți alimente și nu folosiți alimente drept recompensă. Copilul va dori și mai mult alimentele interzise, și va încerca să găsească metode de a le consuma pe ascuns.
🧃Alegeți băuturi sănătoase. Băuturile răcoritoare dulci, inclusiv sucurile din fructe nu sunt sănătoase pentru copii. În schimb sunt recomandate apa plată, ceaiurile neîndulcite, sau sucurile de fructe diluate cu apă;
👨‍👩‍👧Implicați copii în pregătirea mesei. Aces obicei îi poate face mai atenți și mai curioși, reprezentând un prilej bun să învețe despre rolul alimentelor în sănătate;
📵Nu este recomandată luarea mesei în fața ecranelor. Acest obicei a fost corelat cu aportul de alimente peste senzația de sațietate. În medie copii astfel, consumă cu 10-30% mai mult, decât ar fi mâncat fără a fi sustrași de prezența unui ecran;
🛌Un somn sănătos face mai multe pentru copilul tău decât oricare doctor. Copiii care dorm suficient tind să aibă o greutate normală, o sănătate mintală bună și rezultate școlare mai bune.

👩🏻‍⚕️Daniela Madan – nutriționist-dietetician

📲Pentru mai multe articole informative
https://www.instagram.com/nutritionist_danielamadan

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.