Programare consultație ONLINE 👇

NutriționistToate

Despre dieta vegetariană

👩🏻‍⚕️Vegetarianismul este un tip de dietă în care produsele de origine animală sunt limitate parțial sau complet.
🔍Anterior, cercetările asupra vegetarianismului se concentrau pe căutarea dezavantajelor potențiale ale acestei diete, dar cercetările recente confirmă beneficiile pentru sănătate ale unei diete cu aport scăzut (sau chiar lipsit) de carne.
🥦Alimentația bazată pe plante (alimentele de origine vegetală alcătuiesc aprox 80% din dietă) este acum recunoscută ca fiind nu numai suficientă din punct de vedere nutrițional, ci și ca o modalitate de a reduce riscul multor boli cronice.
👩🏻‍⚕️Cu toate acestea, unii vegetarieni consumă prea mult pe alimentele procesate industrial, care pot avea un conținut ridicat de calorii, zahăr, grăsimi și sare. Și este posibil să nu mănânce suficiente fructe, legume, cereale integrale și alimente bogate în calciu, fier, iod, zinc, acizi grași omega 3 sau vitamina B12. Prin urmare, este foarte important: PLANIFICAREA dietei.
👩🏻‍⚕️Când oamenii se gândesc la o dietă vegetariană, de obicei se gândesc doar la eliminarea cărnii și consumul de fructe și legume. Dar dietele vegetariene pot fi diferite:
🥛Dietele lacto-vegetariene exclud carnea, peștele, păsările de curte și ouăle, precum și alimentele care le conțin. Sunt incluse produsele lactate precum laptele, brânza, iaurtul și untul.
🥚Dietele ovo-vegetariene exclud carnea, fructele de mare și produsele lactate, dar permit ouăle.
🥛🥚Dietele lacto-ovo-vegetariene exclud carnea, peștele și carnea de pasăre, dar permite produsele lactate și ouăle.
Dietele pescetariene exclud carnea, produsele lactate și ouăle, dar permit peștele.
🥗Dietele vegane exclud carnea, peștele, ouăle, produsele lactate și chiar mierea.

👩🏻‍⚕️Cum puteți încerca dacă stilul alimentar vegetarian vi se potrivește?
1️⃣ Începeți cu 1 zi de alimentație vegetariană/săptămână. Această lucru va contribui la diversificarea dietei tale, introducerea de alimente noi și diminuarea aportului de grăsimi saturate,
2️⃣ Un alt pas ar fi diminuarea treptată a aportului de carne și creșterea aportului de fructe și legume;
3️⃣ În fiecare săptămână creșteți numărul de mese cu preparate care nu conțin carne, optați pentru feluri de mâncare care deja vă sunt bine cunoscute și vă plac;
4️⃣ Experimentați cu rețeta alimentelor care conțin carne, și încercați să eliminați carnea din lista de ingrediente, spre ex. preparați un borș roșu fără carne, înlocuind carnea cu fasole; înlocuiți carnea tocată din sosul pentru paste cu ton mărunțit etc.
🍋Iar, dumneavoastră ați experimentat cu dieta vegetariana🌶? Ce dificultăți ați întâmpinat?
👩🏻‍⚕️Daniela Andrieș Madan – nutriționist-dietetician 🍐
mai multe informații puteți găsi pe pagina de instagram:
https://www.instagram.com/nutritie_danielaandries/

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.